Agencja SEO – co może zaoferować Twojej firmie?

Na seo4.net uzyskasz więcej szczegółów o SEO Kraków.

Przedsiębiorstwa oraz właściciele sklepów internetowych, którzy marzą o tym, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie rekomendujemy, to próbowanie działań osobiście. Nie mając doświadczenia w tematyce SEO i nie śledząc na bieżąco komunikatów o zmianach w algorytmie Google, ciężko postępować prawidłowo i – najważniejsze – skutecznie. Kolejne podejście to stworzenie etatu dla specjalisty od SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zlecającego. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że oprócz speców od SEO w zatrudnione są tam również osoby od kampanii Google Ads, projektowania graficznego, kreatywnego pisania oraz programowania, które służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Firma SEO – przejrzystość jej prac to podstawa

Agencji SEO w naszym kraju jest wiele. Na co zwrócić uwagę podczas wyboru podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Warto postawić na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale także tych reklamowych oraz kreatywnych, co roku się zwiększa, co nie zawsze idzie w parze z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć pewność, że dysponuje ona dużym doświadczeniem i może w każdej chwili pochwalić się interesującym portfolio swoich uprzednich prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach posiadają dział „Case study”. Przed podpisaniem umowy wypada przeczytać studia takich przypadków, by samemu wstępnie zobaczyć, jakich wyników można oczekiwać po danej agencji, a także to jakie trudności udało jej się rozwikłać i z jakimi branżami pracowała. Rzetelna agencja SEO to taka, która pracuje transparentnie: informuje o harmonogramie prac na zbliżające się miesiące, jak również dostarcza raporty z ukończonych działań i ich efekty.

Inny liczący się aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie zakresu prac do profilu działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeśli agencja SEO na chęć współpracy odpisuje w ciągu kwadransa, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, powinien to być znak alarmowy. Po wysłaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o pomocnicze dane o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej pełnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie da się odszukać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o prowadzonych uprzednio działaniach SEO i o kluczowych dla klienta usługach lub produktach, które pragnie wypromować.

Opłata za efekty – czy to właściwy system rozliczenia z agencją SEO?

Ostrożnie należy podejść do agencji SEO, które proponują typ umowy z zapłatą za uzyskany rezultat. W takim modelu zleceniodawca płaci agencji SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe zdobędą uzgodnione w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To nadal dość popularny rodzaj rozliczeń, lecz niesie ze sobą znaczne ryzyko – można bowiem uzyskać natychmiastowy efekt za sprawą łamania reguł określonych przez Google. Nieprzerwanie modyfikowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic składnych zleceniodawcy, w związku z tym odpowiedzialna agencja SEO nigdy nie gwarantuje osiągnięcia konkretnych wyników. Jeśli chodzi o cenę za usługi agencji SEO, to z rzadka jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy potrzebne są większe nakłady finansowe, by wykonać dokładny audyt SEO, a następnie wykonywać wszystkie przedstawione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak witryna klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są dużo mniejsze.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]