Audyt SEO – pierwszy krok do wysokich pozycji w wyszukiwarce

Pragniesz poznać więcej szczegółów o audycie strony internetowej? Skieruj się na http://tinyurl.com/ydg6uy59.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie przedsiębiorstwa, firmy bądź spółki pod kątem licznych aspektów, między innymi finansowych i organizacyjnych, jak również ocenę perspektyw przyszłego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższe, jest więc audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony internetowej, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak szybkość wczytywania się strony, hierarchię nagłówków, kod strony, metadane i wiele bardziej i mniej ważnych elementów. Prócz samego wykazania błędów oraz nieprawidłowości, w dobrym audycie SEO powinny znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO analizuje witrynę internetową pod kątem dostępności, zgodności ze standardami W3C, zawartości strony, jak również bezbłędności kodu. Prócz tego sprawdzane jest również, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, żeby wskazała ona wszystkie błędy na stronie i – co najważniejsze – zaproponowała rozwiązania, które pomogą je naprawić.

Sygnały, że warto zamówić audyt SEO

Online jest wiele narzędzi oraz stron, przy użyciu których można szybko i bez ponoszenia żadnych kosztów przeprowadzić audyt SEO witryny. Zalety tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Jest ich mnóstwo. Bezpłatne narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już odnajdą jakieś uchybienia na stronie, to na ogół nie wszystkie. Wiele problemów (m.in. w kodzie) dostrzec można jedynie w czasie analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danym obszarze.

Na płatny audyt SEO przeprowadzany przez agencję należy zaczekać zazwyczaj od kilku dni do ok 30 dni. Okres na przekazanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie zawartej z firmą, która zadeklarowała, że go wykona. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie kluczowe problemy kryjące się w witrynie. Jeśli strona została uruchomiona na ogólnodostępnym szablonie bądź na platformie pokroju Magento czy Shoper, to rzeczy do naprawienia może być mnóstwo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na najważniejsze dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to oznaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie dobrym rozwiązaniem.

Jakie niedociągnięcia ujawnia audyt SEO?

Dobrze wykonany audyt SEO może wykryć liczne błędy witryny, najczęściej:

  • niska prędkość wczytywania się witryny w wersji mobilnej oraz desktopowej,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak zbyt wolne ładowanie się jakiś elementów,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • poprawność w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • przyczyny słabej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak bądź nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • poprawność kodu strony,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]