Główne zagadnienia pozycjonowania

Sprawdź, kto oferuje pozycjonowanie. Kliknij tutaj.

Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni szczególną funkcję przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Światowe Dni Młodzieży lub Dzień Matki. Ten rodzaj pozycjonowania jest szczególnie skuteczny, jeżeli popularna w danym czasie fraza zostanie znaleziona i wykorzystana odpowiednio wcześniej. Zazwyczaj pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie trzeba zainicjować je na 2-3 miesiące przed interesującym nas wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową albo uzupełnioną treść witryny.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niewielkich środków na reklamę. Za sprawą właściwego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną znacznej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie niższą konkurencję. Ważne jest także to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania specyficznych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– smartfon LG Q60 biały,
– obuwie puma Turin II białe sklep online,
– golarka Philips S5400 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie bardzo szeroki asortyment produktów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W takim pozycjonowaniu kluczowe jest połączenie słowa kluczowego z nazwą konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– państwo (np. “uniwersytet Polska”)
– miejscowość (“zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w działaniach dla podmiotów lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do klientów przebywających w konkretnym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest preferowania też wówczas, gdy firma ma nieduży budżet na reklamę i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “sklep odzieżowy”, to “sklep odzieżowy Kraków”.

Nasz adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]