Jak użyć PBN do zwiększenia widoczności strony?

PBN - dowiedz się więcej o ofercie na https://pbnmarket.pl.

Żeby klient wyszukał twoją działalność musisz nie tylko mieć firmową stronę www, ale także postarać się o jej pojawianie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy regularnie pojawiają się na niej nowe fachowe i użyteczne dla klienta artykuły. Jednak nie wolno również zaniedbywać tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków kierujących na stronę. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.

Private blog network – przydatne jako komponent rozbudowanej strategii reklamowej

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez sporą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość pojawiających się tam treści. PBNy są zazwyczaj stosowane jako jeden z punktów szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bowiem najlepsze efekty ich zastosowania widać w stosunku do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci serwisów nie tylko pozwalają na pozyskanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale też na ich dywersyfikację, co jest pozytywnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać niestety to, że ich wykonanie nie jest tanie, a potem trzeba przeznaczać niemało czasu na utrzymanie ich na właściwym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z canonicalem, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

PBNy doskonale spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem publikować sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To niejako każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze informacje kontaktowe firmy – jej nazwa, telefon lub adres e-mail oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także wpis w internetowym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym lub artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Następna efektywna metoda wykorzystania możliwości PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do źródła treści oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej użyteczność oryginalnego artykułu, bowiem napotykanie odnośniki do niego na różnych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały godne uwagi, użyteczne teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się osiągnięcie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych w szczególności z finansami, zdrowiem i doradztwem prawnym, bieżącymi wydarzeniami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO